Jag vill så förtvivlat gärna att det inte ska sluta här.

Det regnar och är grått i Paris (eller i Colombes i alla fall, men jag antar att det är samma sak några kilometer sydväst) - perfekt väder för att städa och plugga alltså och det är precis det jag borde göra. Jag ska göra det också. Tänkte bara blogga lite först, eftersom jag inte har gjort det på ett tag. Och så ska jag göra mig i ordning också. Förhoppningsvis hinner jag innan jag ska åka till Meddan för körsången.
Engelskan i torsdagen gick rätt bra och mitt glada tillstånd återkom. Dock försvann det rätt snabbt på fredagen som inleddes med ett annat engelskamisslyckande. Sen förlorade ena svensklaget sin match och åkte ur fotbollsturnerningen. Dagen toppades med att svenskalektionen förvandlades till en filosofilektion och att mitt kemibetyg flög ut genom fönstret på tredje våningen på St Do. Det ser ut som att det blir fem VG:n det här året. FEM. På kvällen åkte jag med Johanna och Sara till Trocadéro för att träffa Nora och hennes kompisar. Tog ett tag innan vi hittade dom, men det var trevligt när vi väl gjorde det. Lite pressat, men det var kul att träffa massa svenskar för en gångs skull.




Glada tjejer. Bilderna är förövrigt tagna med tjugo minuters mellanrum. Damn, det blir mörkt snabbt.

Igår borde jag ha pluggat, men jag valde att sova lite längre, ta det lite lugnt och åka på grillning med klassen i Boulogneskogen istället. Sen åkte jag hem, väntade på att min värdsyster skulle gå så att Filip skulle våga sig hit, pratade med familjen, började koka potatis till gourmetmiddagen jag och Filip skulle äta, kollade lite på Eurovision. Plötsligt blev det väldigt bråttom, för vi bestämde att vi skulle laga mat hos Filip istället och jag ville hinna till Sveriges bidrag. Potatisen var klar, så den fick åka ner i en låda.




Lånar bilder av Frida, eftersom min kamera är död.

När jag kom till Filip kollade jag på Eric Saade (hahaha, de franska kommentatorerna var så himla sköna. De hyllade Eric Saade så himla mycket, kallade honom Justin Bieber suédois = svenska Justin Bieber, förutsåg poängen från alla länder, skrek VIVE L'ESPAGNE när Spanien gav Frankrike en tolva). Sen fortsatte vi laga mat. Såsen blev lite fail och maten hann kallna.. Vi lyckades inte förstå hur man använder micron heller så ja. Äsch det blev gott ändå. Typ. Sen kollade vi klart på PSG-Lille i franska cupen, men PSG förlorade så då ville ingen gå ut. Så jag och Filip stannade kvar och kollade klart på ESC. Och vafan hände? Sverige kom trea? Plus att Azerbadijan var jääättedåliga ju. Italien vet jag i och för sig inte, men herregud, vi kunde ha vunnit! Hade varit kul att kolla på det här med min pappa, han klagar alltid på att alla länder "grannröstar". Tji fick han i år.


Matlagningskonst ♥

Nu sitter jag och lyssnar på Säkert. Men ska ta mig i kragen så att jag hinner läsa igenom lite NK innan jag åker till kören.
Det är inte grått längre för övrigt, utan solen lyser och himlen är blå. Ser man på, ser man på.


Kommentarer
Postat av: Frida

1. Din potatis ser ut som en bajskorv.

2. Jag har kokat saft hela jävla dagen. Skjut mig.

2011-05-15 @ 16:11:11
URL: http://fiirda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grannländerna grannröstade ju på Azerbaijan ^^

2011-05-17 @ 14:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0