I had hoped you'd seen my face and that you'd be reminded.


Nu är de fyra lovdagarna snart slut och imorgon är det tillbaka till praktiken som gäller. Det är så fruktansvärt nice att ha lite fritid i Paris den här sista tiden och inte behöva plugga överhuvudtaget!
I onsdags var jag ju inte så pepp, så jag låg i min säng och tittade på Så ska det låta och sen sov jag, haha partyanimal.
I torsdags åkte jag till Bercy för att träffa Johanna, Jenny och Sara, men då ringde Filip och sa att dom var på väg dit för att gå på bion som jag hade hoppats på i tisdags. Efter det åkte jag till Châtlet och träffade Nora och shoppade lite. Sen drog vi ut med Filip, Ville och Viktor och firade vår halvårsdag (jag och Nour träffades den tredje december) vid tolvslaget. Hemma hos Nora försökte Ville laga pasta, den blev rätt god. Dock har jag ett brännmärke på kinden efter han försökte tvångsmata en halvt sovande Åsa.


Älskar hur man ser mig och mitt retarda leende i spegeln bakom henne.

I fredags åkte jag och träffade Sara och Jenny som shoppade i Marais. Vi provade underliga kläder på Hippiemarket och åt gudomligt god glass vid Les Halles. Jag köpte också mina första franska disneyfilmer. Efter mycket om och men och tvekande blev det Ringaren i Notre Dame och Hercules. Ingen av oss hade sovit mycket den natten så vi var väldigt trötta. Så vi gick till McDonalds och köpte med oss mat och satte oss i Tuilierna. Sen åkte vi till Saint Germain des Près och köpte med oss Starbucks och satte oss vid Seine.


Tuilierierna.

Igår gick jag upp vid kvart över sex för Sara som sov hos mig skulle upp och jobba och jag följde henne till tåget. Sen gick jag hem och sov under i princip hela tiden hon jobbade. Mötte upp henne igen vid Triumfbågen för vi skulle springa. Vi sprang Triumfbågen-Trocadéro-Eiffeltornet-Champs de Mars-Tour Montparnasse-Jardin de Luxembourg. Eller ja, halvägs mellan Champs des Mars och Tour Montparnasse började mina ben typ krampa, så det blev jogg/powerwalk den sista biten. Vi lade oss i Luxemburgträdgården och solade lite mysiga som vi var, träffade Nora och åkte skilda vägar.


Igår lutade Paris tydligen lite.

Hemma mötte jag upp Filip och Ville som skulle till McDonalds. Sen gick jag hem, duschade, gjorde mig i ordning, pratade med min mami och åkte in till Marais för att träffa Nora, hennes kompis och några tjejer vi träffade i torsdags. Sen åkte vi till Nora, bytte om och åkte till Showcase. Det var mot förmodan roligt. Haha. Tog nattbussen hem med Filip och Ville, men det slutade med att vi fick gå från La Défense. Men det gick bra ändå.
Idag hade jag tänkt åka till Porte de Clingancourt, men jag tror att jag åker till Quartier Latin och letar i turistbutikerna istället, jag vill nämligen ha några teburkar-grejer med Parismotiv. Och så ska jag köpa min avslutningsfestklänning. Och en kofta.


Funderar på att sjunga den här på avslutningen, vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: mamman

När du shoppar, kommer du ihåg musmattor med fint konstverk på från t,ex. Louvren?

Kram mamma

2011-06-06 @ 09:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0