I overheard someone mention your name, I covered my ears and tied my hands.


Igår var det måndag och annandag påsk. Jag och Thomasine tog oss en promenad från Bercy till Sacré Coeur i Montmartre.




Vi tog oss genom östra Paris, förbi Père Lachaise, Parc des Buttes Chaumont, asiatiska och indiska kvarter och suspekta marknader. Vi blev uppvaktade med en Justin Bieber-serenad, gick vilse en liten bit och satte oss vid Bassin de la Vilette för en fika vid Seine. Jordgubbar, Ben and Jerry's samt cola/vatten.






Vi stannade och kollade på kartan x antal gånger, men tillslut skymtade vi vårt mål.



Efteråt gick vi och tittade i turistaffärer. Jag köpte ett vykort till min mormor och åkte till Asnières och sen vidare till Nanterre innan jag ramlade innan för dörren med svullna fötter och trött huvud.


Nu ska jag plugga lite! HEJ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0