Om han bad skulle allt bli nytt som ett oskrivet blad.

Här kommer ett långt inlägg. Jag har inte skrivit så mycket de senaste dagarna, för jag har inte orkat ladda upp bilder. Men här kommer det. Som sagt.




I helgen var jag i Normandie. Jag var sjuk, fotade trädgården och läste To kill a mockingbird.






I måndags kom Sara och åt frukost hos mig. Vi komponerade ihop musik till en låt jag hade skrivit och åkte sedan till St Michel. Där köpte vi glass och cola på McDonalds (mycket tjat om McDonalds här på sistonde.. oups) och satte oss vid Seines kaj. Därefter mötte vi upp Johanna och köpte engångskameror. Vi gick vidare till Shakespear & co som är en gammal engelsk bokhandel i Latinkvarteren. Sen satte vi oss vid ett träd och lyssnade på Melissa Horn. En sushi-middag vid Seine senare satte vi oss på linje elva mot Belleville för en kväll med poesi.
Nu tänker ni kanske "Oj, vad har hänt med dig Åsa?". Jag är väldigt olik Sara och Johanna egentligen, men jag antar att opposites attract för jag tycker väldigt mycket om dom.


Igår var vi ju som sagt i Belleville igen. Väldigt fin park och väldigt fin utsikt, men väldigt äckliga creeps. Sen tog jag mig en tur på Boulevard Haussmann och fick med mig två nya klänningar och ett par solglasögon. Gick vidare till St Lazare och tog tåget hem. Åkte in senare och träffade Sara och Johanna och en vän till Sara. Vi chillade med resten av Paris på Pont des Arts hela kvällen. Asnice faktiskt.

Från idag har jag inga bilder, men jag har varit i Parc Monceau med Johanna och solat. Sisådär var sjunde minut i en timme sprang en man förbi, högt sjungades med en liten stereo i handen. Så kan man ju också träna. Nu ska jag äta lite tänkte jag, sen titta på Glee och göra engelskaläxa.
Visst ja, idag pratade jag med Phanbau och Challan på skype. Så himla längesen! Deras dialekt var mycket grovare än jag mindes den. Hiho puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0