J'allais mieux dans ton regard.

Jag hade klippt ihop värsta fina filmen (...) från idag, men det verkar vara något fel på mitt konto på vidofy.me.. surt! Idag hade jag bara engelska så jag slutade klockan elva. Jag och Sara inledde påsklovet med att åka och äta på en billig asiatisk resturang i Marais, ta en kaffe på Starbucks och åka till Chateau de Viencennes för att träffa Johanna. Då tittade solen fram och vi lade oss i gräset utanför slottet (chateau = slott på franska) och pratade. Och rullade. Hjulade och slog kullerbyttor gjorde vi också. Och så översatte vi svenska texter till franska.
Sen åkte vi hem och jag väntade på att min värdfamilj skulle komma hem så vi kunde åka till Normandie. Dom hade ju bestämt att jag skulle spendera åtta av elva lovdagar där det här lovet. Men vi åker i morgon istället. Och så har jag fixat så att jag inte behöver stanna hela påskhelgen och att Johanna följer med tors-lör. Så nu är allt bra igen.
Åh idag var en bra dag. Saker som har varit jobbiga ett tag ger intrycket av att gå mot andra hållet nu. Så det är skönt.
Nu ska jag sova så att jag kommer upp imorgon. Har inte packat än, så jag måste upp tidigt imorgon. Vi åker vid niotiden!






Kommentarer
Postat av: Frida

Winnerbäck på franska eller? :*

2011-04-21 @ 19:54:52
URL: http://fiirda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0