Let's be more than this.

Miss i kommunikationen nr. 236.
Det jag trodde var ut och gå, (gå = fr: marcher) var visst marknad (fr: marché). Men det var ju trevligt det med! Mamma värdfamilj handlade massa mat, som frukter och sånt och jag strövade runt och tittade på grejer och kläder. Känner mig lite motvillig att köpa kläder på marknad, men det fanns faktiskt helt okej grejer, bl.a en fin kjol och kappa. Och disneyfilmer på franska (bara Tarzan som var riktig disney, men ändå), men jag trodde ju att vi skulle gå ut och gå så jag hade ju inte med mig några pengar. Dessutom glömde jag minneskortet till kameran så jag har bara några bilder med min supermobilkamera. Kände mig ju lagom fånig när jag stod där och fotade deras grejer, haha.
Jag har sedan dess köpt en baguette (min första faktiskt!), ätit lunch med värdföräldrarna, städat upp lite på rummet och nu ska jag sätta igång med läxorna!



Hmm.. datorn säckade typ ihop nyss, det började låta jättehögt och skärmen släcktes ner. Nu finns det inget internet heller. Mystiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0