Dom såg mig som någon annan och jag kände mig som det.

Igår var jag alltså först hos Filip och sen åkte vi till Ville. Som jag sade i förra inlägget så var Madame verkligen världens gulligaste! Jag och Filip hade redan ätit på Quick innan vi åkte dit så Ville förklarade för Madame att vi bara skulle vänta där medan han åt, men när hon ropade ner honom hade hon gjort i ordning massa småplock till oss och en kischpaj. Jag var jättemätt, men det var bara att tacka och ta emot! Till det fick vi vin och tydligen dricker dom bara vin till maten och aldrig vatten, så jag vågade inte be om det heller. Inte för att jag har något mot ett halvt glas vin liksom, men jag var jättetörstig.
Sen förberedde Madame en fest, men jag förstod inte riktigt vilken dag, men hon gav oss i alla fall ett varsitt glas punch också. Haha hon är så skön!
Under middagen ringde tjejen som hade bott där förra året och så helt plötsligt ger madame telefonen till mig och vill att jag ska pata med henne. Lagom awkward! Men hon var jättesnäll och Madam började gråta när hon pratade med henne, söte.
Sen åkte vi in till stan där vi mötte upp Frida på Pont de Neuilly. Vi åkte runt fram och tillbaka innan vi kunde bestämma oss vad vi skulle göra, till champs élysées och tillbaka till Pont de Neuilly, sen till Île de Puteaux för att sätta oss i parken där, men den var stängd så tillslut hamnade vi på Pont de Neuilly igen och det var... speciellt! En tandborste kan vara bra till mycket!


Bästigaste vännisarna påväg till Madame

Sen åkte vi hem och sov (jag hade en dubbelsäng, så himla trevlans!). Morgonen och dagen har besått av skam. Typ. Haha, jag vet inte på hur måga sätt jag skämmde ut mig hos Filips värdfamilj, men jaja. Vi åt lunch på McDonalds här i Colombes innan vi skiljdes åt på busshållplatsen. Filip och Frida och massa andra skulle till Louvren, men jag har så mycket läxor att göra så jag hoppade. Dessutom har jag redan sett Mona Lisa och är inte särskilt pepp på att gå runt på Louvren. Får se om jag och Filip ska springa senare, det får bli dagens aktivitet i sådana fall :)
Nu är jag hemma hos värdfamiljen och upptäckte när jag kom hem att jag GLÖMDE LARMA igår. Eller jag hade en aning om det hela tiden, för jag är inte riktigt säker på hur man gör. Men åååh, så pinsamt, nu måste jag fråga hur man gör och då kommer dom fatta att jag har låtit deras hus stå olarmat ett helt dygn när ingen var hemma. Tur att det inte hände något i alla fall (okej man behöver tre olika nycklar för att komma in i huset, men ändå)! Vet egentligen inte om jag får vara här nu, men det är nog okej. Hoppas jag.

Nu ska jag ta tag i pluggandet! Har skrivit klart min franskauppgift om lycka och den är världens sämsta, men jag orkar inte bry mig. Ska räkna klart matten först, sen börja och helst skriva klart arbetet om La Défense för FFKn och tillsist börja på kemin och läsa biologipappret. Spännande dag!


Champs Élysées by night

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0