Pass me by in crowded dark hallways.

Kvällen var helt okej! Inte jättekul men inte jättetråkig. Fick bl.a flashbacks till halloween-klassfesten och saknade cami lite. Lyckades också spela in telefonsvararen men jag fattade inte riktigt så nu låter det "...Åsa Tallberg...Åsa.." när man ringer till mig och jag inte svarar. HAHA. Efter var det många som drog vidare men jag åkte hem. Filip och jag gick jättelänge innan vi hittade busshållplatsen, men allt gick bra och vi kom hem fint och allt sånt.

Fina konversationer sen jag kommit hem:
1.
Mamma värdfamilj: T'as passé une bonne soirée? (ung. har du haft en bra kväll?)
Jag (hahaha tänkte skriva moi): Oui.. eh.. I have to pee. Be right back. (Ibland är jag ju bara på topp!)

2. (Inte så intressant)
Pappa värdfamilj: Det är väldigt ofta när du säger fel som du rättar dig själv direkt. Helt själv.
Tystnad
Jag: Jaa.. jag känner ju till reglerna (miner) det är bara att det går lite fort ibland.
Tystnad
(Tystnaden får mig att undra om jag verkligen sa regler eller om jag sa mens. Nästan samma ord på franska, inte riktigt på svenska)

3. Tittar på film med föräldrarna värdfamilj. Två killar i 25-års åldern pratar.
Pappa värdfamilj: Åsa, vilken föredrar du?
Awkward? Ibland får han till det, pappa värdfamilj!

Nu ska jag sova, imorgon ska jag ut och gå med mamma och pappa värdfamilj, sen ska jag göra läxor och sen på kvällen ska vi göra något men vet inte riktigt vad än! BISOUS.

OH. Glömde säga ju! Idag när vi skulle gå till tåget var Filip SEN. Den ni - jag var i tid men inte han! Oj vilken satisfaction det var. Helt underbar känsla faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0