As a ghost to all our fears.

Funkar fortfarande inte att ladda upp bilder, men när det gå kommer det en bildbomb.

Normandie har faktiskt varit över förväntan, det var hur kul som helst!
Dag 1
Jag och mamma värdfamilj åkte vid elvatiden och kom fram runt två. Det tar ungefär två timmar att köra, men vi stannade och handlade också. Jag fick välja vilka flingor, vilken choklad och dricka OCH vilket godis jag ville ha. Dom är så snälla! När vi kom fram fick jag också veta var pappa värdfamilj har befunnit sig de senaste dagarna, han har ju inte varit hemma på tre dagar, han har nämligen varit i Normandie. Tanken borde kanske ha slagit mig, men icke.
När vi kom till huset så åt vi lunch (kyckling med chips, like what?), gick på promenad (vi gick till farföräldrar värdfamiljs hus där vi såg världens största champinjon :o)  och sen började jag läsa i min bok som jag ska läsa på franskan. Den är faktiskt helt okej, än så länge i alla fall, jag har bara läst trettio sidor. Efter det åkte vi till deras hemliga björnbärsställe och plockade björnbär. (MAMI OCH PAPI: jag tror att vi ska åka hit när ni kommer hit, för dom ville gärna plocka björnbär med er, haha) Pappa värdfamilj frågade om jag hade sett såna bär förut och när jag sade att vi hade såna i vår trädgård blev han jätteförvånad, haha.
När vi kom hem bytte vi kläder (ni skulle sett vad jag hade på mig, hahaha) och sen åkte vi ner till havet och gick längs stranden. Pappa värdfamilj sa att man var tvungen att nudda muren längst bort innan vi kunde vända, annars räknades det inte, så han och jag gjorde det, men inte mamma värdfamilj. Hon bara skrattade, haha.
Sen åkte vi hem och åt middag och sen skulle vi kolla på film så jag och pappa värdfamilj gick tillbaka till farföräldrarnas hus och jag fick välja film. Jag valde Les Choristes, för den har jag sett förut så jag skulle i alla fall fatta lite. Det gjorde jag också, enda till jag somnade haha. Sen sov jag i tolv timmar, gissa om det var skönt!


Kommentarer
Postat av: Cami

men de låter ju asmys:) jag sa ju att de skulle bli bra:) men varför skulle vi inte ha dom bären här liksom??

2010-09-22 @ 15:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0