Långa svarta labyrinter.

FFK-läxa - CHECK!
Franskatext - CHECK!
Franskapresentation - CHECK!
Vakna kl 5.45, gå i skolan till 17, stanna kvar och jobba med franskapresentation (mamma, jag vet att du gör det varje dag och att du pluggar 50% på det, bara så att du vet att jag vet det) - CHECK!

Idag har jag, på riktigt, bara gjort skolarbete. Vaknade ju 5.45, läste i min engelskabok, gjorde mig i ordning, gick till bussen, läste engelskabok på bussen, var i skolan, förberedde franskapresentationen på håltimmen, sen mer skola, sen ännu mer jobb på franskapresentationen. Kom hem runt åtta, åt middag, fixade det sista med franskapresentatione, skrev klart franskatexten, gjorde FFK-läxan. Är faktiskt lite stolt över mig själv nu! Fast jag har fortfarande jättemycket kvar D: men ändå!

Annars är ju i princip allt i Paris bombhotat för tillfället och det är ju riktigt läskigt! Jag åker i och för sig bara buss från och med idag när jag ska till skolan, så jag behöver inte ta metron, vara i La Défense, på Saint Lazare, Étoile etc, så det är ju skönt i alla fall. Men idag var jag så himla rädd när jag tog metro 1 påväg till bussen, för då stannar metrojäkeln mitt i en tunnel! Så himla klaustrofobiskt och allt jag kunde tänka var "shit, nu kommer det komma någon gåendes i tåget och bara 'hej, ta det lugnt, ska bara spränga er i luften'". Paranoid? Jag? Inte då..

Nu ska jag sussa, för imorgon har jag lovat att vara vid filips gata kl 8. Jag har reserverat tid att komma fem minuter försent, men det ska inte hända (alla vet att det kommer göra det, men man ska ha ambitioner), okej?
BAI.

Idag gillar jag den här.


Kommentarer
Postat av: mamma

Bra att du har lite förståelse för mig. Sliter med statistik, är många nya ord jag måste lära mig. Skall nu gå och hänga en maskin tvätt, innan det är dags att slå igen de ljusblå, 00.30. Kram Mamma

2010-10-06 @ 00:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0