Som du kanske redan märkt, jag blir aldrig klar.

Idag vaknade jag av fågelkvitter (nu ljög jag lite, jag hörde det en stund efter jag hade vaknat, men det skapade inte samma effekt kände jag). Va fan?! Det är OKTOBER, DET SKA VARA HÖST! Inget jäkla fågelkvitter! Ännu ett tecken på att hösten här inte är helt normal. Idag var det så varmt att jag var tvugnen att gå utan jacka. Haha, om någon läser och tycker att jag är dum i huvudet nu så vill jag bara förklara att höst är min favoritårstid och jag gillar inte när den halvt hoppas över som den verkar göra här i hexagonen.

Idag köpte jag också min första macaron! Var riktigt peppad på att äta den men jag hade så mycket i händerna så jag lade ner den i väskan. När jag tog fram den när jag kom hem såg den inte lika god ut.. Haha, men om den var! Kan bli farligt det där.

Annat som har varit bra idag (ni gillar mina punktlistor, det är bara att inse):
- Jag behöver inte skriva labrapport på kemin! Yaaaaaaaaay. Ska dock göra det nästa vecka, men då har jag förhoppningsvid fått lite mer kött på benen också.
- Jag fick ett till paket idag från mami. Med lösgodis! Ska försöka att inte äta upp allt för fort.
- Jag har pratat med min mamma, min pappa och min mormor idag.
- Jag fick 91% på mitt biologiprov. Den som var närmast mig hade 75%. Sen att jag failade på MVG-frågan (där alla andra lyckades) är ju en annan femma.
- Jag har tittat upp tågtider till Lyon och min värdpappa ska hjälpa mig med det. Ska bli så himla roligt!

Negativa saker (eller ja, mindre roliga saker, men saker jag mer än överlever):
- Biljetterna till Lyon kostar runt 60 respektive 40€.
- Jag måste köpa en ny väska.
- Jag känner en stark urge att jogga. Synd bara att jag har så mycket att göra.. Hahaha.

Nu: sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0