Find my heart is growing weak.

Har äntligen läst ut franskaboken! Fast jag fattade inte riktigt. Det blev så konstigt på slutet, men jaja. Nu ska jag sova, har haft en jobbig kväll så jag behöver verkligen vila. Ska upp tidigt imorgon också trots min sovmorgon till 13.50, för jag måste göra alla mina läxor som jag inte gjort i helgen.
Då undrar ju ni såklart: varför har jag inte gjort dom? Och då svarar jag: För jag har varit en duktigt flicka och umgåtts med min värdfamilj till höger och vänster. Då frågar vi oss alla tillsammans: Tycker värdfamiljen att jag har umgåtts med dom i helgen? Och då svarar jag: Nej, värdfamiljen tycker att jag ska se till att jag är klar med alla mina läxor klockan sju varje dag så att jag kan umgås med dom, eftersom jag enligt dom aldrig gör det. Helt jättesuperroligt.
Jag blir ju så sur! Det är så himla mycket saker man ska göra hela tiden och alla säger att det är klart att dom förstår att det är lite mycket ibland och att man måste prioritera men det är ju ingen som gör det! Skolan säger att vi är här för att lära oss om fransk kultur och upptäcka Paris, sen ger dom oss tio läxor i veckan utöver prov. När skulle man ha tiden till att gå runt i Paris? Sen när man inte upptäcker Paris ska man umgås med värdfamiljen, men man ska också såklart göra läxorna. Förlåt, men hur i all världen är det tänkt att jag ska gå i skolan mellan 8.10 och 17.00 (nu slutar jag i och för sig så en dag i veckan bara), ha minst två timmars läxarbete varje dag, äta middag i en och en halv timme och utöver det umgås med värdfamiljen (för middagen räknas ju tydligen inte) och hinna med Paris? Jag bara undrar liksom.
Nu är jag alldeles för trött, måste sussa nu om jag ska orka mig upp imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0