All you are is mean. And pathetic. And a liar. And mean.


Jag hatar att franska staten/kalendern/normer, jag vet inte riktigt vad det avgörande är men i alla fall, la en till en extra helgdag på måndagen. För det första: kunde inte de lagt den någon gång när jag inte redan har lov? För det andra: Man blir så himla lurad! Det gjorde att vi stannade en dag längre i sommarstugan, vilket hipphapp (jag vet inte vad det där kom från) gjorde att jag hade en dag mindre på mig med alla mina arbeten och helt plötsligt hade väldigt mycket att göra. Nu har jag i alla fall börjat på idrottsuppgiften, så jag är lite lugnare. Ordet lite är omsorgsfullt valt då jag har skrivit om tre punkter av elva på första frågan av två (hahah, jobbigt att läsa va?) och textmässigt sett har jag skrivit en tredjedel av arbetet. Joy. Jag har insett att om jag vill hinna med allt jag tänkt göra i veckan (som inte är så mycket men ändå) får jag helt enkelt stunta i att sova. Låter fint!

Idag har jag, som normalt är den mest snåla varelsen efter Joakim von Anka, gjort av med drygt 110€. Dom dryga tusen kronorna gav mig...
...ett biobesök (Social Network, filmen om Facebook. Jäkligt bra faktiskt.)
...godis till bion (Mitt franska favoritgodis var exakta namn för mig är okänt, men det är Haribo. Det kostade 3€, ...alltså mer än en halv biobiljett.)
...en baguette, cola light och minimorötter (minimorötterna kostade 1,30€, Erika köpte två vanliga morötter för 0,10€. Känner mig lagom dum och ännu mer dum när kassörskan påpekar det, skrattar och skakar på huvudet.)
EN BILJETT TILL FREAKING DIIIIISNEYLAND! (Ja, jag är lite överentusiasktisk, men det ska bli kul. Förhoppningsvis är det värt de 53€ jag hostade upp. Och att jag ska åka från Colombes 7.20 imorgon.)

Och så har jag sprungit idag. Även om det bara var 29 minuter och jag stannade en gång så känner jag mig lite nöjd med mig själv. Så jag ska unna mig att sluta med skolarbetet (för jag har ju pluggat så hårt) och krypa ner i sängen med ett Gilmore Girls-avsnitt. Eller Glee.. Ni vet hur det brukar bli, haha.
PUSS!

(camilla, tänk på ditt glädjerus och föreställ dig inte femton olika sätt du vill döda mig för att jag inte lägger upp några bilder.. pussiluss!)


Kommentarer
Postat av: mamma

jaha ja ser att min plånbok kommer att bli tunn i Paris. Ha så kul imorgon, försov dig inte. Kram Mamma

2010-11-02 @ 22:39:20
Postat av: Cami

haha jag blev mer deprimerad för du tog upp skolarbeten och jag känner att jag har massa att göra men ingen ork! :P skjuter bara upp de helatiden, gör vad som helst för att slippa tänka på de.. men jag måste ju:( SUUUCK! vill bara åka till Tobbe och glömma allt!!

2010-11-03 @ 13:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0