Klädkod

När jag var på intevju den 30:e april (btw, men vem lägger en intevju på valborg?) så fick jag för första gången veta att det finns en klädkod på skolan. Egentligen är det inte Svenska Skolans klädkod utan St Dominiques, som är en fransk, katolsk gymnasieskola som lånar ut sina lokaler till SSP, men eftersom vi vistas i deras lokaler så måste vi följa deras klädkod. Deras katolska klädkod.  Om jag ska beskriva vad jag har på mig en vanlig dag så är det typ en kjol och ett linne/en klänning/en tunika, en kofta, strumpbyxor och skor, och eftersom jag är 1,60, med klack. Jag har nästan aldrig byxor på mig! Dessutom slutar den här kjolen/tunikan/klänningen MAX två decimeter ner på låret.

Vad är då klädkoden?
Kort och gott uttryck ”Vårdad klädsel”. Jag har aldrig upplevt att jag klär mig särskilt ovårdat, men tji fick jag! Vi får inte använda högklackade skor eller korta kjolar, ha urringade tröjor och pojkar får inte ha nerhasade byxor.  Jag fick lite smått panik, haha, jag förstod ju såklart att komma i 13 cm stilettklackar, en kort, tajt kjol, ett urringat linne och världens största pushup inte var särskilt välkommet, men ärligt talat vem med någon självkänsla klär sig så? Så först blev jag sur, haha, för jag tycker inte att jag klär mig ovårdat.

Men nu i efterhand, när jag varit ute på kjol och byxjakt, så känner jag mig rätt nöjd. Det var ju faktiskt inte så illa, haha.




Min morfar är den enda som någonsin påpekat och uttryck sitt missnöje över min kjollängd. Önskar att han kunde vara här och se mig nu, då skulle han kanske blivit lite stolt, hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0