Det både isar och bränns, jag vet hur det känns, Hjärter Dam

Idag fick jag brev från min värdfamilj! Jag har anmält mig till en mattekurs i slutet på lovet och när jag skulle kolla om jag hade fått någon bekräftelse på min anmälan så såg jag att jag hade fått mail från Frankrike. Gud vad glad jag blev, haha! Dom skrev lite saker om familjen, mest som jag redan visste om, haha, men tydligen hade de inte tagit emot någon förut så jag blir första gången dom är värdfamilj. Skönt att man slipper vara ensam med att vara ny.. :)
Dom verkar jättesnälla och dom kan prata engelska, även om dom inte vill det för dom vill att jag ska lära mig så mycket franska som möjligt, men om jag får total blackout så kan jag ju i alla fall använda enstaka ord på engelska. Och hahaha, dom hade kollat upp mig på facebook! Eller ja, kollat upp och kollat upp, jag har sekretessbelagt min facebook så det går inte, men dom hade kollat min profilbild i alla fall och skickade med den i mailet för att kolla om det verkligen var jag. Tur för dom att det inte är så många i min ålder som heter Åsa Tallberg! Hoppas bara att dom inte tror att det är snö året om i Sverige, jag har nämligen snö i bakgrunden.. Haha, så dumma är de nog inte.
Jag har komponerat ihop ett eget mail om mig själv, men jag har inte skickat det.. Gud jag skäms ju bara jag tänker på hur dålig min franska är! Dom hade skickat lite bilder, så jag ska väl skicka bilder på oss och mig också, ska bara fundera vilka, våran dator gick ju sönder och ingen vet var sladden till kameran är så jag vet inte hur många vi har ;)

Och idag är det bara 6 dagar kvar till Lars Winnerbäck i Gävle! Och nu är det ju typ 5 för det är ju nästan den 23:e nu. Party!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0