Cheap perfume, oh it never lies.

Godermorgon!
Nu tänker ni (som kollar på tiden inlägget är publicerat)(okej, jag började skriva för fyrtio minuter sen): Varför är jag redan vaken? Då kan jag berätta mina kära vänner att jag har varit vaken i över en timme! Min mamma sade nämligen att hon skulle ringa mig klockan åtta imorse, men hon har fortfarande inte ringt.. Och jag har inte gjort något annat vettigt heller.

Gårdagen var super! Först och främst så hade jag möte med värdfamiljssamordnaren och det gick jättebra, vi diskuterade lite vad jag kunde göra och hur jag skulle se på vissa saker. Fick också veta att min värdfamilj först hade tänkt att bara vara en termin. Det hade alltså blivit fel när jag placerades här och jag skulle få byta familj efter jul. Men redan efter tre veckor hade värdfamiljen ringt BMT och sagt att dom tyckte jättemycket om mig och ville "behålla" mig ett helt år!

Efter skolan åkte jag med Fanny och Matilda till Médéric där dom pluggade och jag.. jag skrev lite FFK och strök lucialinnen och provade luciakronan. Och åt pepparkakor. Skulle vilja citera Ville nu, men jag kommer inte ihåg vad han sa haha. Kul var det i alla fall.
Sen hade vi egentligen tänkt åka en sväng till La Défense, jag behöver nämligen lite mer diskret att ha under mitt lucialinne, men vi hann inte. Istället åkte vi raka
vägen till Neuilly, där det var BAT. Det är ungefär som en talangtävling - förutom att det inte är någon som vinner. Haha. Nej men det var jätteroligt! Det var tre fransk/svenska nummer och resten franska. Det var kul, fast emellanåt kände man sig som ett retard när hela teatern skrattar och man inte fattar någonting.. I pausen fick man en dricka, en choklad och en nyckelring. HAHA. Lite väl overkill om dom gör nyckelringar kanske.. Något som var h.. jag vet inte, intressant, var att ALLA danser/sketcher innehöll sex. Alltså typ tio tjejer börjar slita av en killes skjorta, flera killar i bara underkläder och sånt.  Hahaha, snacka att man märker konsekvenserna av att gå på en skola som St Do. Så fort dom får chansen så flippar dom, haha!
Efter BAT:en gick jag och med halmstad och ett par andra till ett ställe och sen var det efterfest någonstans, men då åkte jag hem. Vill försöka göra min värdfamilj nöjda, dessutom kostade det mycket pengar, vi hade inte biljetter, jag hade min dator och jag skulle upp tidigt idag. Men det var så himla läskigt att åka själv. Sprang hela vägen hem, haha.

Idag är det luciatåg på kulturhuset som gäller! Kan jag texterna till alla låtar? Kan jag stämmorna som jag ska kunna? Har jag ens provat mitt lucialinne? Är jag hes? Har jag ont i halsen? Svar: Nej, nej, nej, ja, ja. 
Det här kommer bli super.. Nejmen det ska bli jätteroligt! Vi ska gå på kulturhuset och det är för dom som lär sig svenska så efter ska vi prata med dom på svenska och dricka glögg. Sen ska jag försöka få med mig Ville till La Défense julmarknad. 




Här stereotypar vi absolut inte och kör svenskt ABBA-medley. Bra var det dock.


Fint.


Danse franco-suédoise.

Kommentarer
Postat av: mamma

VADÅ....skickade sms men fick inget svar om du ville skypa eller inte, inte baaaaaaaaara mitt fel, vi hörs senare ikväll om jag kommer loss från böckerna.

Kram Mamma

2010-12-04 @ 17:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0