Jamais il n'avait eu ce regard-là.

Hej alla ni människor som fortsatt att läsa! ♥
Nu har jag varit hemma i dagarna fyra och eftersom jag märker att det fortfarande trillar in läsare så tänkte jag att jag skriver väl ett inlägg då.
I torsdags hade vi FFK i Tour Montparnasse och på vår "fria tid" gick jag och Fanny upp på takterassen. Utsikt över hela Paris, rätt coolt faktiskt. Matteprovet på eftermiddagen gick åt helvete. Mer om det behöver vi inte prata. Efter det sprang jag Paris runt (eller inte) på jakt efter julklappar och sen vidare till Le Marais för middag. Kom hem runt tolv och började packa. Kom i säng vid halv tre.
I fredags steg jag upp halv sju och fortsatte packa och städa. Sa hej då till värdfamiljen vid åttatiden och tog min enorma väska till tåget, som blev metro, som blev metro innan jag äntligen kom fram till meddan. Åkte till St Do, hade två lektioner, lunch, köpte armband till en familjekompis som fyllt år och åkte till Meddan igen. Skolavslutning där jag, Ingrid, Hanna, Lisa och Cattis sjöng Gläns over sjö och strand. Hela gymnasiet sjöng Happy Christmas och We wish you a merry christmas. Efter sa jag hej då till alla halmstadtjejer och grät väldigt mycket. Saknar dom redan ♥ Extremt stressad tog jag mig sedan till metron och på RER:en till flygplatsen fick vi veta att flyget var försenat en timme. Det blev sedan fyra. Landade på Arlanda tio i två på natten (jag vann vadet om landningstiden.. yes!) och kom hem till Uppsala kl 3. S-weet.



I lördags var jag hemma hela dagen med la familia.
På söndagen träffade jag först Camilla på stan och kollade julklappar med henne. Av alla människor jag hade kunnat springa på på stan, springer jag på min biträdande rektor i Paris. Så random. Mami, Ylva och Björn hämtade upp mig i stan och så åkte vi på födelsedagsfirande för en familjekompis. På kvällen spelade jag och min brorsa TV-spel och sen satt jag i hans rum och spelade the sims medan han satt vid datorn. Socialt.
Igår var jag och hälsade på i skolan. Min mentor pratade franska med mig. Vilken ångest det var att prata franska i ett klassrum där 40% går i franskaklass och förväntar sig att man i princip pratar flytande. Men det gick bra. En smygarlunch, fransk film och awkward omfamning av matte/fysiklärare senare gick jag och Frida ner på stan för att fika. Hamnade tillslut på Café Genomfarten bland massa emos. Kände oss lagom misfits. Gick till mammas jobb och vi åkte till Gränby för att handla. Jag råkade köpa med mig lite en ny BH och två par nya trosor samt en tidning och ett kontantkort. Oups. 
Idag har jag varit och klippt mig, så nu är mitt hår sådär kort och fult igen. Fast utväxten är i alla fall borta. Efter det mötte jag upp Frida vid stationen och vi gick för att träffa ett par andra. Gick på stan ett tag med Camilla, Frida, Flipper och Johanna och sen åkte jag hem. 
Imorgon ska jag till Vattisholmis till Lisa och baka och göra allt om hör julen till. 

Funderar på att lägga upp ett Parisalbum på Facebook. Vara lite orginell. 


Saknad tjej. Redan.


Den här också. Fierce.


Vy från Tour Montparnasse.

Kommentarer
Postat av: fannyyyyyyyy

DU är saknad <3 God jul :D

2010-12-25 @ 00:40:48
Postat av: Challan såklart

Jag saknar dig med snäckan! tro inte att jag överger din blogg än ;) puss och god jul lite i efterskott !

2010-12-25 @ 00:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0