I've sunk out of sea, crashed my car, gone insane. And it felt so good that I want to do it again.


Mamma vad snackar du för goja? Jag skrev visst igår ju! Och jag har haft så mycket i skolan men jag hade visst lite mer än vad jag trodde.. Har två veckors matte och två FFK-texter att ta igen nu och så måste jag lära mig min presentation, min dikt, min solodel och alla övriga sånger till lucian (som börjar på lördag, så himla kul ju!) och så har jag kemiprov nästa fredag. Haha. MEN. Imorgon börjar jag inte förrän 10, så då hinner jag kanske göra lite. Fast nej, jag kommer sova istället. Jag vet mina prioriteringar!

Idag borde jag ha pluggat. Eftersom jag hade en (två, fast en ockuperades av lucia) lektion och håltimme 10.10-13.10 och 13.50-17.15. Men jag åkte till La Défense och Le Marais på julklappsjakt istället. Gissa om jag hittade något? NADA.

Det ligger snö på marken i Paris. = det är tillräckligt kallt för snö och inte bara för snöfall ---> slask. Dessutom föll den så där Hollywoodaktigt hela dagen. Puss på det. 

Min värdmamma kom in i mitt rum idag. Faktiskt när jag satt och skrev. Vet inte varför jag skrev det sista - men i alla fall: Jag berättade om min dag och då sade hon helt plötsligt "Jag älskar när du gör såhär! När du bara pratar." Och så drog hon hela du-kanske-kan-komma-ner-tidigare-innan-maten-så-vi-kan-prata-pratet. Idag lade hon till att de tyckte att det var JÄTTEKONSTIGT om jag inte tog alla andras tallrikar när jag gick från bordet. Jag försökte förklara att det beror på att det är så vi gör hemma, men buskapet verkade inte gå fram. Och så hade de pratat med Britt-Marie och som jag fattade det var det dom som hade ringt henne och inte tvärtom. Men jag förstod inte riktigt, så det får jag ta med BMT imorgon!

Nu ska jag börja med mina FFK-texter. Joy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0