Though you're out of tune, boy, you blow my mind.




Vaknade 09:52 imorse och sprang upp i panik. Jag skulle gå hemifrån senast tio, för att åka in till Colombes, där jag och Fanny skulle ta bussen till Porte de Clingancourt, för att gå på marknaden (som min värdmamma alltid säger puce till. Jag trodde det var ett smeknamn eller förkortning eller något men idag gick det uppför mig, eftersom Fanny så vist upplyste mig, att hon menade puce som i une puce=en loppa=loppmarknad. Tadaa!) med Matilda, Julia och Linnea. Eftersom jag hade haft så bråttom på morgonen märkte jag inte förrän lång efter jag hade åkt hemifrån att jag inte hade någon röst. Jag hade satans ont i halsen och fick fram raspiga ljud när jag pratade. Åååh vad sur jag blev! Jag skulle ju sjunga solo sen på lucian för alla värdfamiljerna.. Men det ordnade upp sig tillslut och rösten bröt sig bara liiiite. Men det gjorde inget. Lucian gick annars bra förutom att Karin glömde bort den sången som jag skulle sjunga själv på och körde igång verserna istället. Sen fattade hon att hon gjort fel och jag sjöng. Först sjöng jag en vers, sen kom Catherine in på andra versen.
Efteråt var det glögg, pepparkakor och mingel. Min värdfamilj ville träffa mina kompisar, men jag stog med en amerikansk tjej som vi träffade i fredags och kunde inte hitta någon. Haha, jag presenterade typ tre stycken. Dom tror säkert att jag är värsta lonern.
Efter åkte jag hem med min värdfamilj och sen stannade jag nere med dom hela tiden till middagen och efter också. Det går bra nu, kompis, det går bra nu (förutom det faktum att jag har tre prov den här veckan, ligger två veckor efter i matten och har pluggat nada i helgen). Min värdfamilj tyckte att luciatåget var jättebra och fint, att jag sjöng jättefint och min värdpappa var till och med lite stolt!  







Jag har lånat alla bilder från Beata (eller hennes värdfamilj kanske) för hon var snabb och la ut dom på Facebook. Min värdfamilj hade ju inte med sig någon kamera... De tyckte i och för sig att det var jättesynd, för dom hade gärna velat skicka när jag sjöng till mina föräldrar. Haha! Min värdmamma spelade in flera låtar på sin mobil, så hon kanske kan skicka till mig så kan jag lägga in dom på datorn.

Nu ska jag sova. Förhoppningsvis har jag röst i morgon. Hahaha, ni ska höra, det är helt sjukt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Är det till ha tittat för djup i glögg glaset????? Du är väldigt rödögd på bilderna. kul att att pappa värdfamilj var lite stolt över dig efter alla missförstånd och annat strul.

Kram Mamma

2010-12-06 @ 12:19:22
Postat av: Tomtenissen Thomasine

men vad hände med oooooss då, vi fick inte vara med :(

2011-01-04 @ 20:28:07
URL: http://thomasinethebest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0