Make me swirl like a tiny little pearl

Idag vaknade jag vid halv åtta och gick upp och gjorde mig i ordning och sen åt jag frukost. Vill inte gå ner i pyjamas haha. Sen följde Anne-Sophie (min värdsyster) med mig till svenska kyrkan där vi skulle vara. Vi tog tåget och sen metron, och efter det gick vi runt ett tag och letade efter rätt väg och tillslut hittade vi den :) Kom lite sent dock, men det gjorde inget. Där lämnade Anne-Sophie mig och jag gick in till de andra. Först var det en introduktion, fick leta lite grejs om skolan och paris och sånt, fick skriva på en lista för franskt kontantkort och lite annat. Jag var så himla trött att jag nästan somnade av att sitta stilla så länge, haha. Sen körde vi någon lek, och ännu lite senare delades vi in i våra mentorsgrupper och fick veta ännu lite mer grejer. Efter det var det lunch, och efter sen spelade alla grupper upp varsin sketch om reglerna på Saint Do. Våran grupp hade regeln om dörrvakten och vikten av att komma i tid. På Saint Do är det tydligen så att det finns en dörrvakt som öppnar grinden när man kommer på morgonen. Kommer man då försent så öppnar hon inte och man får vänta tills nästa lektion börjar. Lagom strikt? I våran sktech hade jag den ärofyllda rollen som grinddörr nr 2. Vi gillar't! Efter sketchen gick vi på promenad i Montmartre, vi skulle följa ett papper, och det var rätt drygt, haha. Vi såg bl.a Moulin Rouge och Sacré Coeur och träffade några svenskar som hade cyklat från malmö till amsterdam där de fått cyklarna stulna, tagit sig till paris och nu spelade gitarr för att försöka ta sig till thailand. Haha, galet! Sen åkte vi tillbaka till kyrkan och sen kom Anne-Sophie och hämtade mig igen och vi åkte och gjorde lite saker. Vad får ni se imorgon eller någon annad gång när det går att ladda upp bilder :) Men vi kan ju säga att idag har jag pussat många franska pojkar, haha!

Annars har jag varit så himla trööööött idag! När vi kom hem efter ha varit runt och gjort grejer så började jag nästan  gråta, haha, och jag försökte ringa papi för han var online på skype, men han svarade inte. När jag åt var det samma sak, blev typ helt gråtfärdig helt plötsligt, haha! Men jag tror inte att jag längtar hem typ, jag är bara jättetrött och alla bara pratar franska hela tiden och jag fattar typ hälften. Det är nog det, haha.
Nu ska jag duscha och sen ska jag sova!
Bisous! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0