Life is no Nintendo game

Man tycker ju att jag kanske borde ha mest att skriva om de här dagarna eftersom jag åker om åtta dagar, men uppenbarligen inte, haha. Jag är nog världens sämsta på att ta tag i saker och göra dom - jag har fortfarande ingen aning om vad för saker jag ska ha med mig, har inte skickat in min csn-blankett, inte köpt en skolväska och en massa andra saker. Men jag HAR provpackat! Och det gick ju bra, hahaha, jag har inte vågat kolla hur mycket resväskorna väger än ;p



Kläder för ett år? Det här är då vanliga kläder (haha, men alltså som man har på sig inne), sport/gympakläder, sovkläder, underkläder (fast inga strumpbyxor för jag orkade inte rensa bland dom, men dom ska också med), underställ, och två mössor, örongrejer, och ett par vantar. Inga saker alltså, inte ens en ynkaste liten väska eller ett par skor (minus tofflorna och mina gymskor då), utan bara kläder.



Väskorna. Jag började med att packa tjocktröjorna i resväskan men de tog upp halva så de fick vara i ryggsäcken i stället. Men väskorna är alltså fulla och jag har bara kläder, inte ens alla kläder, i dom. Det känns ju bra!

Den senaste veckan har jag träffat lite people och fixat liiite, jag och camilla var och bada i fredags, på lördagen åkte vi till knutby och sov hos Hanna sen i måndags var jag och mami på stan och beställde linser och köpte lite kläder inför Paris. I tisdags träffade jag fridis och vi travarserade på stadens gator och torg, och i onsdags åkte jag till lisa för övernattning, som failade lite, eftersom jag kom hem elva igår och hade sovit i cirkus en kvart. Vi gillar det!
Idag kommer det lite folk hit för att fira mig och min brorsa som fyller år på tisdag, så jag ska städa lite nu. Sen ska jag fixa till mig lite och åka till gränby för att köpa ett par skor. Jag avstod från att köpa dom igår eftersom jag var osäker på om jag kommer få använda dom i skolan och bestämde om dom finns idag så köper jag dom, annars överlever jag utan. Bra filosofi där.
Känner lite med min klass, att gå till kvart i fem första skoldagen är inte att leka med! Själv börjar jag ju inte förrän om 12 dagar ;D

Kommentarer
Postat av: Frida

Informationen om tjocktröjorna gillas!

2010-08-29 @ 17:36:30
URL: http://fiirda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0