Kanske slängt nyckeln till mig själv

Ligger i min säng nu och lyssnar på Tomas Ledin. Haha, fan va svensk jag känner mig! ;D

Idag har vi åkt båt på seine, pick-nickat (det är ett verb på franska, haha, så varför inte på svenska?) vid eiffeltornet och gått (med betoning på gått) runt i paris i våra mentorsgrupper. Först gick vi dock och kollade vart skolan ligger och sen till la boulangerie (haha, vet inte ens hur det stavas) och handlade inför picknicken. Båtturen tog en timme tror jag och jag fick jätteont i huvudet! Solen lyste hela dagen och jag hade glömt mina solglasögon så jag kisade typ hela båtturen och det = huvudvärk. Men den gick över sen i alla fall :)


den fina grinden vid skolan som vår grupp så fint gestaltade igår


jag och frida på båten

Sen åt vi som sagt mat vid eiffeltornet (jag har fortfarande inte lärt mig vad parken där heter fast jag har varit där tre gånger och hört namnet typ tio gånger, haha). Det är sjukt mycket folk som går och ber efter pengar och mat där! Jag tycker inte om att ge pengar för man vet ju inte vad de använder pengarna till, men mat vet man ju att dom äter i alla fall, vad skulle de annars göra liksom? Sälja en halväten macka? Det kom typ tre stycken så jag gav resten av min macka till en av dom. Jag orkade ju ändå inte mer så varför skulle jag slänga den om hon ville ha den? :)


hela gruppen (utom vår mentor marta då, någon skulle ju ta kortet) framför eiffeltornet

Efter det gick vi mot centre de pompadou (HAHA, jag har ingen aning om vad det är, än mindre vad det heter och hur de stavas, men ni fattar kanske?). Vet inte riktigt varför vi gick dit eftersom det var stängt och vi visste det innan vi började gå, men jaja. Vi gick ändå inte dit, utan passerade louvren, och satte oss sedan på ett café och drack kaffe. Uppstod lite problem när vi skulle betala, men det fixade sig! Två sedlar och lite mynt senare lämnade vi vår mentor och gick mot louvren igen. Där gick vi sedan upp för Champs Élysées mot triumfbågen och där skildes vi några stycken och vi tog metron. Jag, Beata och Sofie tog metron till Pont de Neuilly där vi träffades imorse och där gick vi åt olika håll. Jag lyckades hitta min busshållsplats, ta mig på bussen, gå av vid rätt station, hitta tillbaka till mitt hus OCH låsa upp grinden och dörren! Är lite stolt faktiskt :)


Betalningen för tre eller fyra kaffe, 2 euro-mynt, 1 euro-mynt, och diverse cent. Haha!

Nu ska jag sova, imorgon börjar vi inte förrän kl 14, samling 13:30 på samma ställe som idag, så jag ska gå och handla på morgonen typ skrivhäften och sånt. Puss puss!


bjuder på en sista bild! Jag och sara vid eiffeltornet, men åt andra hållet, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0